HA ni la lesen besor yg aku ckp...hee
ni nmernyer kad nikah pintar...
kad ni kirenye mcm pengganti sjil nikah la...
klo sjil nikah tu kn besar...susah nk bwk sane sini...
klo ni simpan dlm wallet jek..snang nk bwk mner2..

hmm nk dptkn bnder ni byk tol kenangn...
memula nk hntr borang ni diorg ckp gmbr ni xleh puan..kna pkai songkok...
ok fine..next weeknye hntr lg gmbr yg bru...
then maser hntar dak tu ckp nnti dlm sebuln stgh lebey puan boley dtg amik...

ok biler da dkt 2bln aku pun pegi la lg...
smpai kt sner...maaf puan lum siap lg..blum ckup 2bln puan...puan boley call dlu be4 dtg..
ok fine...blik dengan senyuman lg nih...

bile da ckup 2bln lbey aku pun call la...tnye kad nme sekian2 da siap lum..
die pun jwb..ok da siap puan..puan da boley dtg amik...
then ptgnye gi la sane dengn riangnye.....then tunjuk resit..
pastu..puan mntk sijil nikah puan.. (hah?? sjil nikah?pehal xckp awal2.mner la aku bwk.)
memg xpepasal dak tu kna sound...n yg pling kurang hajornye boley die trus blah cmtu jek n biakn aku tercongok cam org bdo kt kaunter tuh...memg macm ********* punye budak...
x hormat lgsg...harap je kje kt pjbt agama...memg hangin tol aku....aku hangin bukn psal sjil nikah tu...tp pasal KEKURANG HAJO dak tu td...memg dpt sindiran free la be4 aku blik..
" len kali klo buat kje tu bebetol..jgn memain..awak tau x awak da menyusahkan org"

last2 aku da mls nk gi sne..aku kirim kat kazen aku yg kbtlnnye die de urusan kt pjbt agma tu...
so dpt la kad tu tanpa jmper muke budah yg cam hareeeemmmm tuh...sigh!

tu la alkisah di sebalik kad nikah pintar nih..

tp yg musykilnye...knp negeri len wat just 5hari bekerja jek..
knp jhor smpai kna tggu 2bln...rmai sgt org kwen ke,...
ke kad ni canggih sangat..hmm...pape jelah..

******************************
entry ni bukan nk memburukkn sesape...just meluahkn rser..
mgkin terkena nasib x baik kot aku time tu....tkut jgk kang kene saman plak...
ape ape pun terima kasih la kt mereka2 yg berkenaan..
bg kakitangn2 pape pun..jgn la sesekali memperkcik2kan org len...
sila hormat org...sila bg servis yg memuaskn...( jgn fkir servis len plak eh)
dan yg paling penting sila la senyum....ni x...muke masam..mcm wat keje x ikhlas...
kalo senyum dan org lain yg pandang tu senang hati kn awak juga yg dpt pahale...


dan pesanan tok mereka2 yg nk buat kad ni...
sila la stndby dokumen2 berikut..bwak sume biler berurusan..

** sijil nikah dan salinan
**salinan ic
** gmbr dua keping.. yg laki kna bersongkok..

sekian
*******************************************************